Technologie

Jedna z velmi zajímavých inovací, kterou představila společnost Huawei koncem minulého roku, se týká patentu na funkční grafen. Nový materiál přináší podstatně lepší možnosti chlazení nejen mobilních zařízení v době, kdy se nároky na jejich výkon neustále zvyšují.

Ve dnech 1.-4. dubna proběhne v Praze evropská konference a výstava pod názvem „SPIE Optics + Optoelectronics“ . Účastníky konference budou přední světoví vědci a výzkumníci z oblasti nejnovějších laserových a světelných technologií … a nejen těch.

 

SPIE je mezinárodní společnost pro optiku a fotoniku založená v roce 1955 pro rozvoj světelných technologií a každoročně pořádá asi 25 technických fór, výstav a vzdělávacích programů po celém světě. Letos se jedna konference a výstava uskuteční i v Praze a výstava bude 2 dny zdarma přístupná veřejnosti. Návštěvníci kromě našich skvělých laserů z Dolních Břežan – HiLASE a ELI Beamlines dozví o metamateriálech, nelineární a kvantové optice, senzorech, holografii, rentgenové optice a mnoho, mnoho dalšího. Konference SPIE není u nás zdaleka poprvé, ale většinou o ní věděli jen odborníci, jenže doba se mění a optické přístroje jsou dnes nutné pro obranu, telekomunikace, dopravu, nebo řízení průmyslových procesů.

O konferenci více zde

Poslední model elektromobilu Tesla 3 spatřil světlo světa již v březnu roku 2016, vyrábí se v továrně ve Fremontu (Kalifornie, USA) a na výrobě se podílí nejpokročilejší technologie, robotická pracoviště, ale kupodivu ve značném počtu i lidé. Jaký bude osud Tesly?

Elektromobil Elona Muska Tesla je zřejmě nejpopulárnějším mezi elektromobily, poptávka po něm kolísá – v současnosti má továrna asi 120 000 objednávek, stejně tak kolísají a po počátečním nadšení investorů mírně klesají i akcie. Auto se skládá asi z 10 000 dílů a Musk přiznal, že zavedení robotů do některých procesů znamenalo zpomalení výroby. Osud Tesly bude jistě záviset na asistenčních systémech a schopnostech autonomního provozu. Zajímavý test udělal majitel Tesly S, který postupně zalepoval jednotlivé kamery páskou a potom zapnul autopilota. Auto dovolilo vstoupit do režimu autopilota, i když byly funkční jen dvě kamery v bočních sloupcích. Ale to je už minulost Tesla 3 je na tom určitě lépe.

ADAS: Advanced Driver Assistance Systems - Pokročilé asistenční bezpečnostní systémy varují nebo přebírají kontrolu nad jednotlivými funkcemi automobilu

O asistenčních systémech zde

Tak se vyrábí Tesla

Oslepení Tesly

Cenově dostupné, bezpečné a flexibilní kolaborativní roboty - automatizace je snadnější než kdykoli dříve.

Tři české firmy se zúčastnily výjimečné akce „8th International LED professional Symposium +Expo | LpS 2018.“ Celkem zde byli účastníci ze 43 zemí - 121 vystavovatelů, 123 přednášejících a přes 1600 návštěvníků.