Energetika a ekologie
facebooktwittertwitter

Vědci z pražského ČVUT spolu s prostějovským výrobcem elektroniky Micos a za podpory státních peněz z Technologické agentury ČR vyvinuli novou generaci chytré a levné nabíječky pro elektrické automobily. Její prodejce Voltdrive jich chce dodat na trh každoročně kolem tisícovky, což se údajně podaří už letos.

Nabíječky, jsou jednou z hlavních bariér rozvoje elektromobility. Jak si vlastně stojíme v tomhle souboji nafty a elektřiny? Tak nějak, jako obvykle, konzervativně a opatrně. Máme necelých 2000 aut na alternativní pohon a něco přes šest stovek nabíjecích stanic, takže na každou připadnou asi 3 auta. To je tak nějak podobné, jako třeba v Holandsku, kde ale elektromobilita skutečně jede, protože tam mají asi 130 000 elektroaut a plánují desítky tisíc nových nabíjecích stanic. Asi se poučili v Norsku, kde na jednu nabíječku připadá víc než 16 aut, a to už je problém. Nová česká nabíječka je levná a chytrá. Umí komunikovat se sítí i s elektromobilem, je postavena na evropských standardech a obsahuje prvky pro optimalizaci nabíjení a propojení se Smart Gridem. Takže určitě půjde i do světa.

Celý článek zde

ČEZ pokračuje ve výstavbě veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Část sítě vzniká díky evropskému grantu.

 

Vývoj nových ekologicky šetrnějších výbušnin je dnes celosvětovým trendem a zapojili se do něj i čeští výzkumníci.

Česká firma HE3DA zahájila 19. prosince v pražských Letňanech pilotní výrobu zcela nové generace akumulátorů, které využívají nanotechnologie na základě celosvětově registrovaného patentu vynálezce Jana Procházky. Podle výrobce jsou bezpečnější a levnější a mají větší kapacitu než současné lithium-iontové baterie. ČTK/Kamaryt Michal

Celý článek v Českých novinách

 

 

Jiří Kůs, předseda Asociace nanotechnologického průmyslu ČR vyzdvihuje některé firmy a jejich výrobky v prezentaci po úspěšné misi do USA. Vystoupení ing, Kůse v ČRo.

Třeba: Podle jeho slov by do konce roku měla být dokončena linka a zahájena výroba revoluční baterie českého vynálezce Jana Procházky HE3DA.

„Výroba této baterie je mnohem levnější než všechny ostatní baterie ve výrobě v současné době v celém světě. Náklady na produkci 1 kWh jsou běžně 300-400 USD, beterie HE3DA se dostává nákladově pod 100 USD. Představte si, že cena baterií by se snížila na třetinu nebo dokonce méně. Znamenalo by to boom elektromobilů a decentralizovaných zdrojů energie.“

Postupně vám představíme všechny firmy, které Ing. Kůs zmínil.

Začínáme bateriemi HE3DA, více info zde.

Archiv HE3DA