SCi-LiNE
  • Home
  • Člověk
  • Technologie
  • Energetika a ekologie
  • Biotech
  • Aktivity
  • Galerie
  • Kontakt
  1. Home
  2. Technologie
facebooktwittertwitter
Tragické zemětřesení povolalo do služby roboty z ČVUT

Tragické zemětřesení povolalo do služby roboty z ČVUT

SCi-LiNE Technologie 7. prosinec 2016

Roboti z ČVUT pomáhali po zemětřesení v Itálii. Skupina odborníků z Fakulty elektrotechnické odjela na začátku září do městečka Amatrice a pomocí robotů pomáhala tamním hasičům zjistit, jak moc jsou budovy poničené. Otřesy na konci srpna zabily téměř 300 lidí a zničily nebo poškodily stovky památek. 

Číst dál …
Internet věcí v reálu

Internet věcí v reálu

SCi-LiNE Technologie 27. listopad 2016

Univerzální zařízení propojující chytré spotřebiče v domácnosti představili vyučující a studenti Fakulty informačních technologií VUT. Data budou cenná, lidé s nimi zachází často bezhlavě, říkají autoři BeeeOn. 

Číst dál …
Nanotechnologie CZ 2016

Nanotechnologie CZ 2016

SCi-LiNE Technologie 4. listopad 2016

 

Změny nás provázejí na každém kroku, nové výrobky vznikají za pomoci nanotechnologií a jsou v nich uplatňovány nové typy materiálů. Český výzkum a vývoj v této oblasti patří k tomu lepšímu, ale abychom jen nekriticky nepodléhali národnímu nadšení vyvoláváním hesla „Česko je nano“, což je slogan Asociace nanotechnologického průmyslu ČR, podíváme se do světa. (Technik management 10/2016)

Číst dál …
Nanomagnety z Olomouce

Nanomagnety z Olomouce

SCi-LiNE Technologie 17. listopad 2016

Naše nanotechnologie patří k tomu lepšímu a unikátnímu v nanosvětě.

 

 

Auto automaty straší – lidi budou jezdit víc

Auto automaty straší – lidi budou jezdit víc

SCi-LiNE Technologie 27. říjen 2016

Výzkum autonomních aut pokročil a dnes asi neexistuje automobilka, která by se jejich vývojem nezabývala. Začíná se psát historie tohoto vývoje a výzkumu a Society of Automotive Engineers (SAE) stanovila 6 stupňů charakterizace automatizace řízení. Existují obavy, že přes veškeré optimalizace tras a hustoty provozu vzniknou zácpy a že lidi budou jezdit víc a dál, protože budou moci během jízdy dělat i něco jiného. No, uvidíme, nic jiného s tím nezmůžeme.

Stupeň automatizace 0 – zcela bez,

1 – automatická brzda v případě možnosti nevyhnutelné srážky.

2 – současná běžná úroveň – semi-autonomní systémy - akcelerace, brzdění a asistence, řízení.

3 – automatizace v některých režimech jízdy. Auto zvládne automatizované řízení za určitých podmínek - třeba na dálnici během denního světla. Člověk musí být připraven řízení převzít.

4 - rozšiřuje možnosti a dokáže zpracovat všechny jízdní situace, i když člověk nemůže zasáhnout. Přesto je ještě omezeno na některé režimy jízdy.

5 – znamená plnou autonomii ve všech jízdních režimech. To znamená, že vůz je plně schopný řídit sám kdekoliv v jakémkoli stavu, na zasněžené měsíčné cestě stejně jako v nezmapované poušti. Je třeba poznamenat, že v tomto okamžiku vývoje, je úroveň 5 jen teoretická. Existuje několik signálů, že i teoretickou zůstane navždy. No, jak říkáme, uvidíme.

Celý článek zde

  1. Budeme létat bezpečněji - chytrý autopilot je
  2. Audi, laser, LED a nanooptika
  3. Na motorku bez helmy - věda a výzkum
  4. Auto zítra

Strana 14 z 17

  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Možnosti kreativní produkce

Pošleme vám ukázku či nabídku

Dejte nám vědět, co potřebujete - článek, prezentaci, fotky, video, animaci, něco úplně nového.

redakce@sci-line.cz

© 2025 SCi-LiNE
Sign In
  • Home
  • Člověk
  • Technologie
  • Energetika a ekologie
  • Biotech
  • Aktivity
  • Galerie
  • Kontakt