Sportovní elektromobil StudentCar SCX dostal Zlatou medaili za inovaci v transportu a logistice. Víme víc ...
Poprvé jsme o SCX psali už v roce 2015 - viz dále.
V roce 2017 představili studenti velmi krásný roadster - uvidíte sami, NÁDHERA. Video zde
A následují další projekty, ve kterých se studenti a výzkumníci věnují elektromobilitě, projekty jsou podpořené TA ČR a nedá se nesdělit, že guru této skupiny doc. Tomčík je fantastický nadšenec - pokračuje v řešení problému:
Název projektu: Zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti zdrojů elektrické energie pro dopravní prostředky, Poskytovatel: TA0 - Technologická agentura České republiky, Hlavní příjemce: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Fakulta materiálově- technologická, Řešitel: doc. Ing. Petr Tomčík, Ph.D., Období řešení projektu: 2014 - 2016
Název projektu: Stavebnicový systém pro akumulaci elektrické energie, Poskytovatel: TA0 - Technologická agentura České republiky, Hlavní příjemce: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Fakulta materiálově- technologická, Řešitel: doc. Ing. Petr Tomčík, Ph.D., Období řešení projektu: 2017 - 2019
Název projektu: Technologie a komponenty pro e-mobilitu, Poskytovatel: TA0 - Technologická agentura České republiky, Hlavní příjemce: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Fakulta materiálově- technologická, Řešitel: doc. Ing. Petr Tomčík, Ph.D., Období řešení projektu: 2018 - 2021
Naše původní zpráva z 2015:
Elektronický diferenciál, rychlá výměna pohonných baterií, optimální rozložení hmotnosti a dojezd na jedno nabití až 180 kilometrů, to jsou jen některé z předností unikátního prototypu sportovního elektromobilu StudentCar SCX, který se pravděpodobně velmi brzy objeví na silnicích v hojnějším počtu. Video
Zdroj: iDnes, 5.6.2015, podpořeno TA ČR (2011-2014)
Sportovní elektromobil značky StudentCar s označením SCX vznikal na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava. V průběhu čtyř let vyvinul tým odborníků a studentů celkem tři generační stupně prototypu tohoto vozu.
StudentCar SCX využívá koncepci čtyř pohonných jednotek bez převodovek, která je unikátní nejen v porovnání s českou konkurencí, ale také celosvětově. Srdcem elektropohonu je soubor baterií firmy EVC poháněný 300 kusy článků LiFe PO4 s kapacitou 17 kWh a napětím 320V.
Výkon motorů je 220 kW. Díky nim se přímo přes poloosy přenáší na kola úctyhodných 2 100 Nm prakticky od nulových otáček. Automobil se dokáže katapultovat na rychlost 100 km/hod za 4,9 sekundy a na 150 km/hod za 9,2 sekundy.
SCX o hmotnosti 1 438 kilogramů využívá funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají perfektní jízdní vlastnosti. Díky nim projíždí zatáčky bez problémů i ve vysokých rychlostech (s bočním přetížením více než 1 G).
Na projektu elektrosportu SCX spolupracovalo i několik soukromých firem a finančně ho výrazně podpořila Technologická agentura České republiky.
Zdroj:
Foto: archiv Sci-line