Člověk
facebooktwittertwitter

Study uses data to reveal which global cities are using technology to create a more sustainable and liveable present and future for their citizens. 

 Autor: EasyPark: „Analyzovali jsme tisíce měst po celém světě (3 200), ve kterých skupina EasyPark v současné době působí. Uznáváme, že města čelí svým vlastním jedinečným výzvám a vyvíjejí se různě v závislosti na různých faktorech včetně jejich velikosti, proto jsme tuto studii rozdělili do tří kategorií na základě počtu obyvatel každého města. I když byly hodnoceny tisíce městských oblastí po celém světě, zde představujeme 50 nejlépe bodujících měst v každé velikostní kategorii.“

Celou studii najdete zde (En).

 

Předhání Vídeň Prahu? A v čem?

Poskytujeme srovnání v kategorii Traffic Management, což je jediná kategorie, kde Praha Vídeň jen maličko překonává.
Jinak poměr 75 : 57 ve prospěch Vídně není moc lichotivý.

Novinka v e-mobilitě Vídně

Vídeňská radnice chce usnadnit přechod taxislužeb ze spalovacích pohonů na elektřinu. Během dvou let zabuduje na osmi stanovištích a do 56 vozidel automatizované nabíjení. Taxíky se budou nabíjet pouhým stiskem tlačítka na přístrojové desce, bez ručního zapojování kabelů nebo zajížďky na dobíjecí stanici. Do iniciativy se zapojil i Štýrský Hradec. Podle Vídně se jedná o průkopnický projekt.  Tisková zpráva ke stažení zde.

Jakmile příslušný vůz zajede na stanoviště, spustí řidič stisknutím tlačítka konektor, který se vysune z podvozku, spojí se s nabíjecí platformou a tím začne automatizované nabíjení vozidla. Řidič při tom nemusí vystupovat z automobilu a manipulovat s dobíjecím kabelem, ani vyhledávat dobíjecí stanici.

„Vytváříme zde ukázkový mezinárodní projekt, který může udržitelně změnit městskou dopravu. Vídeň je vzorovým městem v oblasti klimatu a vydává se touto cestou jako první. Z přechodu na elektrickou taxi-flotilu ve Vídni profituje celé město a jeho obyvatelé. Snižujeme tím emise i hluk a zvyšujeme kvalitu ovzduší v našem hezkém městě,“ uvedl za vídeňský magistrát radní pro hospodářství Peter Hanke.

Podle prezidenta Hospodářské komory města Vídně Waltera Rucka umožní upravené stanice jednoduché nabíjení vozidel přímo během čekání. „Naším cílem je ukázat, že udržitelná mobilita je možná a chceme motivovat ostatní odvětví,“ doplnil Ruck.

Sources: EasyPark, Climate Change Performance Index, Germanwatch, Grantham Research Institute on Climate Change, International Energy Agency, International Monetary Fund, Ourworldindata, Yale Center for Environmental Law & Policy.

Pin It