Fandové on-line říkají, že ne, ale svět ukazuje, že ano. Veletrhy jsou čím dál navštěvovanější a jejich možnosti prezentace jsou díky virtuální realitě mnohem zajímavější a účinnější.
Zdroj: Technický týdeník, 15.08.2017, Leoš Kopecký
Jedním z příkladů excelentního veletrhu může být letošní mnichovský LEASER World of PHOTONICS, na kterém bylo osm českých firem. (Což je samozřejmě málo, máme určitě na víc.)
Jasným fenoménem našich expozic byl stánek laserového centra z Dolních Břežan HiLASE a stánek hned vedle HiLASE v Dolních Břežanech sídlícího výzkumného centra Eli Beamlines.
Dalšími našimi skvělými reprezentanty byly firmy CRYTUR, MEOPTA, EZConn Czec, 4ISP, SQS Vláknová optika a výzkumné centrum TOPTEC.
Na veletrh přišlo celkem přes 32 000 návštěvníků z 90 zemí a zúčastnilo se jej 1293 vystavovatelů ze 42 zemí: to byla zatím největší návštěvnost tohoto veletrhu založeného už v roce 1973. Zajímavé bylo i složení návštěvníků: nejvíce jich bylo z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Japonska a USA. A podle jejich intenzivního zájmu, diskuzí a jednání v expozicích vystavovatelů bylo zřejmé, že se jedná především o odborníky, kteří na veletrh přišli s konkrétními cíli, s jasným záměrem nebo očekáváním.
Celý článek Technického týdeníku zde
Poznámka redakce Sci-line: Český trend je na první pohled opačný - stagnace veletrhů a pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků. Ale na pozadí upadajících tradičních, konzervativních modelů „stánek a leták“ se rodí intenzivní zájem o prezentace nových technologií, materiálů, o virtuální realitu, o vědu a výzkum. Takovými akcemi jsou třeba Veletrh vědy v pražských Letňanech – prezentace základního výzkumu a poučení pro školáky, studenty a fandy, nebo ambiciózní a rychle rostoucí Veletrh Věda Výzkum Inovace v Brně.