Výzkum autonomních aut pokročil a dnes asi neexistuje automobilka, která by se jejich vývojem nezabývala. Začíná se psát historie tohoto vývoje a výzkumu a Society of Automotive Engineers (SAE) stanovila 6 stupňů charakterizace automatizace řízení. Existují obavy, že přes veškeré optimalizace tras a hustoty provozu vzniknou zácpy a že lidi budou jezdit víc a dál, protože budou moci během jízdy dělat i něco jiného. No, uvidíme, nic jiného s tím nezmůžeme.
Stupeň automatizace 0 – zcela bez,
1 – automatická brzda v případě možnosti nevyhnutelné srážky.
2 – současná běžná úroveň – semi-autonomní systémy - akcelerace, brzdění a asistence, řízení.
3 – automatizace v některých režimech jízdy. Auto zvládne automatizované řízení za určitých podmínek - třeba na dálnici během denního světla. Člověk musí být připraven řízení převzít.
4 - rozšiřuje možnosti a dokáže zpracovat všechny jízdní situace, i když člověk nemůže zasáhnout. Přesto je ještě omezeno na některé režimy jízdy.
5 – znamená plnou autonomii ve všech jízdních režimech. To znamená, že vůz je plně schopný řídit sám kdekoliv v jakémkoli stavu, na zasněžené měsíčné cestě stejně jako v nezmapované poušti. Je třeba poznamenat, že v tomto okamžiku vývoje, je úroveň 5 jen teoretická. Existuje několik signálů, že i teoretickou zůstane navždy. No, jak říkáme, uvidíme.